« Les Européens ont divisé le territoire en provinces, en pays, en états, mais pour nous, l’Amérique du Nord, c’est l’Île de la Tortue. C’est notre origine, et ça ne va pas changer. »

(Pensée amérindienne)

mercredi 17 septembre 2008

Mercredi 17 septembre

Aujourd'hui, 17 septembre 2008, nous nous sommes réveillés à 6h00 du matin pour faire les sacs-à-dos et démonter les tentes.
À 7h30, le bus de l'école de Mashteuiatsh est venu nous chercher à l'entrée du camping pour aller à Roberval.
Là-bas, nous avons pris un autre bus et nous sommes allés jusqu'à Alma, où on a changé de bus. Quand nous sommes arrivés à Chicoutimi, à 10h45, nous avons dîné et à midi, nous avons pris un autre bus qui nous a menés jusqu'à la Ferme 5 étoiles, juste à côté de Tadoussac. Nous y sommes arrivés à 13h45.
Après, nous avons procédé à la répartition des chalets, avec pour chacun d'eux, 2 ou 3 chambres, toilettes, salon avec sofa, table à manger et télévision, et une petite cuisine.
Ensuite, on est allés visiter les animaux de la ferme. Cette ferme est un peu spéciale, parce qu'il y a des animaux typiques de ferme (tels que moutons, chèvres, poulets, ...), mais il y a aussi des animaux autochtones du Québec (comme des ratons laveurs, des cerfs, des orignaux, des loups et des bisons).
Nous avons eu un peu de temps libre jusqu'à 18h30, heure à laquelle nous sommes allés souper. Après souper, nous avons fait un feu de camp et on s'est tous assis autour.
À 22h00, nous sommes allés au lit.
Marina Ciurans - Guillem Vidal - David Catalan - Guillem Basiana

De 17 septembre

Bonjour rejetons!
Ens agradaria conèixer els vostres comentaris més intims sobre el viatge: com és la gent, què és el més sorprenent, allò diferent d'aqui...
Pels focs de camp que porteu deu fer fred.
Digueu a la Jovita que al sudoest de Roberval hi ha un llogarret anomenat St Jovite.
Trobem a faltar les fotooooos!
Petons
Familia Pastor

Anonyme a dit…

VALEEVALEE marina necesito parlar urgentment amb tu! t'envio un email i texplico haver si el pots mirara!
unpetoo a tothom!

Hola, bona tarda!
Està molt bé això que aneu parlant dels indrets on sou i cap on aneu. Jo, a falta de fotos, m'he dedicat a buscar-los per Internet i la veritat és que semblen paratges realment fascinants.És clar que veure'ls en directe deu ser una altra cosa, ja ens ho explicareu.

Digueu-li a la Marina que si parla abans amb la Clara Orejas que amb nosaltres em sentira! (És una broma, ja sé que hi ha "urgències" i "urgències"). Guardeu-vos del fred i gaudiu de tot això, que ja heu passat l'equador. Un petó molt gros i fins aviat.

Marta i Enric

avorp a dit…

Quelle envie!!

C'est un voyage incroyable!, et vous l'a bien merité!

Neus (soeur de Núria)

Anonyme a dit…

Hola a tots i totes!!! seguim el viatge amb emoció (i molta enveja!), també tenim ganes de saber com és la vida en aquests indrets, us és fàcil comunicar-vos? se us han acabat els "carrets de fotos"?. Guillem, els avis t'envien molts petons i nosaltres també!
els Basiana Cañellas

Moltes gràcies Patrici per la feinada de les fotos, són molt xules. Ja teníem moltes ganes de veure-us! A passar-ho bé i a aprofitar al màxim aquests dies que us queden. Una abraçada per a tots,